دفاع وزیر خارجه نروژ از تصمیم کشورش برای به رسمیت شناختن فلسطین کوربین: زمان به رسمیت شناختن کشور فلسطین فرا رسیده است پیکر رئیس‌جمهور شهید وارد بیرجند شد + فیلم وداع پرشور زائران و مجاوران رضوی با پیکر شهید امیرعبداللهیان در حرم مطهر رضوی + فیلم فرانسه یک موشک هسته‌ای آزمایش کرد (۲ خرداد ۱۴۰۳) پیکر شهید امیرعبداللهیان وارد مشهد شد + فیلم انفعال سامانه‌های پدافندی اسرائیل مقابل پهپاد حزب الله درخواست آمریکا از مصر برای تضمین ارائه کمک ها به غزه مخبر: فرصت خوبی برای توسعه روابط ایران و چین وجود دارد پیکر شهید امیرعبداللهیان تا دقایقی دیگر وارد مشهد می شود خانواده‌های اسرای صهیونیست خطاب به نتانیاهو: یا اسرا را آزاد کنید یا استعفا دهید + فیلم یک تیم مجرب مشغول بررسی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان هستند آیا اردوغان به مشهد خواهد آمد؟ حضور رهبر معظم انقلاب در منزل رئیس‌ جمهور شهید، آیت الله رئیسی + عکس تسلیت سران قوا در دیدار با آیت‌الله علم‌الهدی | یار عزیزی از دست رفت اعتراف ارتش اسرائیل به هلاکت ۳ نظامی در نبرد‌های شمال غزه (۲ خرداد ۱۴۰۳) پایگاه‌های صهیونیست‌ها زیر آتش حملات راکتی-موشکی حزب‌الله (۲ خرداد ۱۴۰۳) تصاویر دیده‌نشده از بازدید شهید رئیسی از پایگاه حزب‌الله در لبنان روایت بذرپاش از سانحه بالگرد حامل شهید آیت‌الله رئیسی + فیلم
سرخط خبرها

نتایج و حواشی انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس| ذوالنور انتخاب شد؛ نیکزاد جا ماند+ فیلم و جزئیات

  • کد خبر: ۱۶۵۵۲۴
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
نتایج و حواشی انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس| ذوالنور انتخاب شد؛ نیکزاد جا ماند+ فیلم و جزئیات
عبدالرضا مصری نایب‌رئیس اول و مجتبی ذوالنور به‌عنوان نایب‌رئیس دوم مجلس انتخاب شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، پس از شمارش آرای نمایندگان بهارستان، عبدالرضا مصری با ۱۵۸ رای به‌عنوان نایب رئیس اول انتخاب شد.

با توجه به تساوی آرای ذوالنور و نیکزاد در شمارش ابتدایی، آرای این دو نماینده بازشماری شد. در نهایت، مجتبی ذوالنور به‌عنوان نایب‌رئیس دوم مجلس یازدهم در اجلاسیه چهارم، انتخاب شد.


بیشتر بخوانید:

قالیباف رئیس مجلس ماند+ فیلم


انتخاب پر حاشیه نائب رئیس دوم

آرای نیکزاد و ذوالنور در شمارش اولیه با ۱۵۲ رای باهم برابر شد، همین موجب شد تا چندین بار آرا بازشماری شود و این بلاتکلیفی بیش از یک ساعت پس از رای‌گیری نیز ادامه داشت.

اختلاف بر سر شمارش آرا در حدی بود که حتی منجر به درگیری بین برخی نمایندگان از جمله مرتضی محمودوند نماینده خرم‌آباد و مهدی عیسی‌زاده نماینده میاندوآب شد اما نهایتاً با قرعه‌کشی، مجتبی ذوالنور به‌عنوان نائب‌رئیس دوم انتخاب شد. (در صورت برابر‌بودن آرا، گزینه نهایی با قرعه‌کشی مشخص می‌شود.)

نتایج انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس| مصری و ذوالنور نایب‌رئیس شدند+ فیلم و جزئیات

خوش‌وبش نیکزاد و ذوالنور پس از پایان انتخابات نواب رئیس مجلس

با این حساب، مصری در جای خود ابقا شد و ذوالنور در نائب‌رئیسی دوم، جای نیکزاد را گرفت.

براساس این گزارش، در اجلاسیه اول هیئت‌رئیسه مجلس، امیر حسین قاضی زاده هاشمی با ۲۰۸ رای و علی نیکزاد با ۱۹۶ رای به عنوان نواب انتخاب شدند و در اجلاسیه دوم هیئت‌رئیسه علی نیکزاد با ۲۰۶ رای و عبدالرضا مصری با ۲۰۵ رای به عنوان نواب تعیین و در اجلاسیه سوم هم بدون تغییر ترکیبی نواب، علی نیکزاد و عبدالرضا مصری با ۱۶۸ رای به عنوان نواب مجلس انتخاب شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، برای جایگاه دبیران هیئت رئیسه احمد امیرآبادی، احمد نادری، محمد رشیدی، محسن دهنوی، مجتبی یوسفی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، روح‌الله متفکر آزاد، علی کریمی فیروزجایی و مرتضی محمودوند ثبت‌نام کرده بودند که نمایندگان، محسن دهنوی را با ۱۹۶ رأی، محمد رشیدی را با ۱۹۳ رأی، روح‌الله متفکرآزاد را با ۱۸۰ رأی، احمد نادری را با ۱۶۷ رأی، علی کریمی‌فیروزجائی را با ۱۶۵ رأی، مجتبی یوسفی را با ۱۵۲ رأی از مجموع ۲۷۵ رأی مأخوذه را به‌عنوان دبیران هیئت‌رئیسه مجلس برای اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم انتخاب کردند.

همچنین علی رضایی، محمدحسین فرهنگی، علیرضا سلیمی، محسن پیرهادی و سید‌نظام‌الدین موسوی برای ناظرین هیئت رئیسه ثبت‌نام کرده بودند که نمایندگان، سیدنظام‌الدین موسوی را با ۱۸۵ رأی، محسن پیرهادی با ۱۸۳ رأی و علیرضا سلیمی را با ۱۸۱ رأی از مجموع ۲۷۳ رأی، به‌عنوان اعضای ناظر هیئت رئیسه مجلس برای اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم انتخاب کردند.

نتایج و حواشی انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس| ذوالنور انتخاب شد؛ نیکزاد جا ماند+ فیلم و جزئیات

براساس این گزارش، اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مرکب از یک رئیس، دو نائب رئیس، ۶ دبیر و ۳ ناظر است.

مراسم تحلیف اعضای هیئت‌رئیسه مجلس در چهارمین سال دوره یازدهم 

به گزارش شهرآرانیوز، اعضای هیئت‌رئیسه مجلس در اجلاسیه چهارم دوره یازدهم پس از کسب اکثریت آرا با حضور در جایگاه هیئت‌رئیسه مراسم سوگند را به جا آورده و متن سوگند نامه را قرائت کردند.

متن سوگند هیئت‌رئیسه بدین شرح است: "من به‌عنوان عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خودرا برای اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف بکار گیرم و از هرگونه اقدام مخالف آیین‌نامه اجتناب نمایم. "

قدردانی رئیس مجلس از اعضای هیئت‌رئیسه در اجلاسیه سوم مجلس

به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر قالیباف در  نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت سوگند هیئت‌رئیسه جدید مجلس در اجلاسیه چهارم گفت: جا دارد که از همه عزیزان و یکایک نمایندگان محترم در انتخاب اعضای جدید در اجلاسیه چهارم و عزیزانمان در هیئت‌رئیسه دوره قبل تقدیر و تشکر کنم، مخصوصاً از برادر عزیزمان آقای نیکزاد، به عنوان نایب رئیس اول و آقای حاجی‌دلیگانی که انصافاً در هیئت‌رئیسه زحمات بسیار زیادی کشیده و از صبح زود روز‌های صحن تشریف داشته و زحمت می‌کشیدند.

وی با بیان اینکه بنده وظیفه دارم از همه این عزیزان تشکر کنم، افزود: همچنین از برادرمان آقای دشتی در بخش ناظر و حوزه مالی و اداری مجلس که زحمت کشیده‌اند، تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: همچنین از برادر عزیزمان آقای امیرآبادی که از دوستان باسابقه هستند و همراهی که در امورات نمایندگان داشتند، تقدیر و تشکر دارم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->